Brev:
Endnu en om mad
1. juni 2012
Alder:
5 mdr.
Endnu en om mad
Hej Helen.
Det går faktisk ret godt her, men har nu alligevel et spørgsmål om grød/mos. Han er nu 5½ mdr. Vi startede med alm. mad da han var 4½ mdr.
Indtil videre har Sirius fået grød med frugtmos til ca. kl. 0900, og om aftenen grøntsagsmos.
Nu er han begyndt at afvise mosen om formiddagen, det virker som han slet ikke gider. Han åbner ikke munden, og bliver tosset. Han vil gerne frugtmosen, men ikke grøden. Jeg har prøvet at skifte mellem de forskellige grødvarianter som han plejer at kunne lide, men nej.
Han er heller ikke så glad for mme (flasken) mere. Han drikker ikke så meget, og det er ligegyldigt, hvor ofte jeg tilbyder ham den. Om natten spiser han rask væk 150 ml pr flaske, og om dagen variere det mellem 80-120 ml. Han er oppe på 6 flasker om dagen. Men de skal næsmest "leges" i ham.
Han bliver lagt til at sove kl. 18.30 og så falder han i søvn ca. 15 min senere. Han får flaske 2 gange om natten.
Han sover 2-3 lure i løbet af dagen, men kun 45 min til en time pr. gang. Han er nu en ret glad og tilfreds dreng, så jeg er ikke bekymret, bare forundret.
Han elsker sin grøntsagsmos om aftenen.
Han er samtidig ved at ændre sovevaner, og jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Herhjemme står vi op kl. 0530-0600. Og før ville han sove efter 2 timer, nu skal der gå 3 timer.
Men det kan også være at jeg skal begynde på øllebrød eller havregrød, fordi han er ved at være træt at melgrød? Men han er jo ikke 6 mdr. endnu, så ved ikke om det er for tidligt.
Jeg bruger stadig movicol, så det er ikke fordi han er forstoppet.
Håber du kan hjælpe :)