Svar: Voksendyne
1. juni 2012
Alder:
4 år, 2 mdr.
Kære Linda
Tak for dit korte og præcise spørgsmål :)
De fleste børn vil i 5-6 års alderen trives med at få en voksendyne. Det vil sige en dyne der måler ca. 135 x 200 cm.
Et barn på 5-6 år vil gennemsnitligt være 110-116 cm høj, så det lyder helt rigtigt, at din dreng nu er begyndt at efterspørge en voksendyne i stedet for den juniordyne han har :)
Vælg en god dyne til ham, da han skal bruge den i mange år :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske