Brev:
Urolig om natten - 7 mdr.
4. juni 2012
Alder:
7 mdr.
Urolig om natten - 7 mdr.
Kœre Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig omkring vores datter der nu er 7 mdr. Et nyt "problem"/udfordring er netop dukket op og jeg håbede du havde nogle fif.
For halvanden uge siden flyttede vi fra USA og hjem til Danmark. Vores datter kom fint over jetlagen og efter 4 dage havde hun hendes normale rytme igen - nogenlunde da.
Vi plejer at putte hende til natten kl.19.30 og det tidspunkt er ikke helt på plads endnu - vi får først lagt hende ved 20-20.30 tiden. Det skyldes dog ikke at hun ikke er trœt, jeg tror sagtens jeg kunne have lagt hende i seng 19.30 som normalt. Men der er sket så meget nyt og vi har ikke helt fået styr på hverdagen endnu, så før vi er fœrdig med mad og bad, så er klokken blevet mange og derfor er hun blevet lagt lidt senere end normalt.
Hun vågner stadig ved 6-7 tiden som hun altid har gjort.
Hun sover ca. 30-45 min til formiddag, og 1-2 timer efter frokost. Nogle gange tager hun en powenap på 20 min omkring kl.16.30/17
De sidste 4 dage er hun pludselig blevet enormt urolig om natten. Hun har altid sovet fint og jeg har vœret oppe måske 1-2 gange om natten for lige at give hende sutten og putte hende. Men nu vågner hun cirka hver time og grœder. De fleste gange kan jeg få hende til at falde til ro igen, men det er som om hun ikke falder ordentligt hen og efter maks en time vågner hun og er ked af det igen. Hun grœder, men det er ikke alle gangene hun er vågen - hun ligger bare med lukkede øjne, grœder og armene farter rundt. Andre gange er hun lysvågen og ked af det.
Jeg giver hende ikke mad om natten mere. Hun få bryst omkring kl.19.30-20.30 og bliver så puttet til natten. Vi går i seng omkring kl.22 og afhœngig af hvad tid jeg har lagt hende, da får hun en portion mad når vi går i seng.
Hun bliver ammet mellem kl. 5-7 afhœngig af hvad tid hun vågner. Det kan dog vœre lidt en udfordring hvis hun først vågner og får bryst kl.7, for så er der ikke rigtig plads til morgenmaden.
Bør jeg tage hende op ved 5-6 tiden og give hende bryst der - selvom hun sover?
Hun har endnu ingen tœnder og når jeg mœrker, da føles det ikke som om noget er på vej.
Jeg har også tœnkt om det kan vœre alle de nye mennesker, indtryk osv der gør hende urolig om natten? Men hun havde det jo fint den første uge, der virkede det ikke til at genere hende.
Har du en ide om hvorfor min datter pludselig er så urolig om natten? Og er der noget jeg kan gøre for hende?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Nadia