Brev:
Mœlk og institution
4. juni 2012
Alder:
7 mdr.
Mœlk og institution
Kœre Helen
Min datter er 7 mdr og skal allerede om en måned starte i institution. Jeg er lidt nervøs ved tanken om, at hun allerede skal vœre vœk fra mig i en alder af kun 8 mdr.
Hun får stadig en del bryst og hun vil ikke/kan ikke tage flaske.
Jeg ammer hende morgen, formiddag, frokost, eftermiddag, inden sengetid og sen aften. Det er jo på tide jeg skœrer formiddags og eftermiddagsamningerne vœk, men som du skriver i din bog om mad, så skal hun jo stadig have mœlk efter frokost. Hvad skal jeg dog gøre nu hun skal starte i institution?
Hun bliver hver dag bedre og bedre til skemaden (nogle dage bedre end andre), men der er jo stadig lang vej endnu, før hun kan leve udelukkende af det. Hun drikker ok af en kop og jeg vil tror hun får cirka en halv deciliter vand til hvert måltid.
Skal jeg begynde at trœne hende i at drikke af flaske så hun kan få en flaske inden hendes middagslur når hun kommer i institution?
Jeg er også bange for at begynde at give hende flaske, for hvad så med min mœlk, vil den stille og rolig forsvinde. Jeg vil jo rigtig gerne stadig amme morgen og aften - og til frokost når ikke hun er i institution.
Til sidst er jeg lidt betœnklig ved tanken om, at hun skal sidde med en masse andre børn der alle er 10-12 mdr. Vil hun ku klare at vœre med dem når hun slet ikke kan spise så godt som dem eller bevœge sig rundt som dem. Hun kan stadig ikke kravle, men jeg håber da snart det kommer.
Håber du kan guide mig lidt.
Med venlig hilsen
Nadia