Brev:
7 uger og sover ikke
4. juni 2012
Alder:
2 mdr.
7 uger og sover ikke
Hej Helen,
Ved dårligt hvor jeg skal starte, bliver snart sindssyg.
Vi har en søn på 7 uger, som ikke vil sove. Han er stort set umulig at få til at sove, og hvis det lykkedes er det så svært at holde ham i søvnen.
Han falder i søvn når man går med barnevognen, men vågner så snart den stopper med at køre. Man kan også få ham til at falde i søvn ved at gå rundt med ham, men han vågner så snart man ligger ham. Endvidere kan han også falde i søvn i min vikle (så længe jeg bevæger mig), men man kan ikke få ham ud af den uden han vågner.
Så vores problem er altså han kun kan falde i søvn når man er i bevægelser, og så vågner når man ikke længere er det. Derfor sover han nærmest ikke hele dagen, og det er virkelig opslidende, da han er urolig og slet ikke tilfreds (sikkert fordi han er træt). ca en gang om ugen lykkedes det dog at få ham til at sove, og så sover han 3 timer.
Når ha skal i seng om aftenen ammer jeg han liggende, og der falder han rimelig hurtig i søvn, og sover 2-3 timer. Men om natten falder han FOR hurtig i søvn ved amning, og sover derfor kun 1-2 timer.
Til bonusinfo kan jeg nævne:
Jeg ammer ham, desværre med suttebrik pga flade brystvorter.
Vi har gået til kiropraktor da han har ligget forkert i maven, og derfor havde låsninger i hofte og nakke. Dette skulle dog være ok nu.
Vi har prøver svøb og bamse med livmoderlyd.
Han bruger sut
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Mie ( en meget fortvivlet 1. Gangs mor)