Brev:
Mad på tur og rejse
6. juni 2012
Alder:
6 mdr.
Mad på tur og rejse
Hej Helen!
Har lige 5 forhåbentlig korte spørgsmål:-)
Så er det endelig lykkedes for min lille dreng at indtage et kvart glas gulerod/kartoffel mos. Bliver lige mad på glas indtil det køre lidt for ham.
1) Hvis vi får f.eks risret med tomater og bønner og lidt hvidløg i, kan han spise det og blender man det bare? Han er 6 mdr. og 1 uge. hvad med lasagne, pasta og kødsauce. også bare blendes. Skal der også MME i det ligesom hvis man laver gulerods mos? Kan nu ikke komme en ½ dl. MME i gulerodsmos, da det i forvejen bliver rigtig tyndt af at blive blendet.
2) Han bliver ammet ca. kl. 20 til nat, men sover først ved 20.30-21 tiden. så vågner han nogle gange ved 24 tiden, men den sidste uge har den været 0.30-1.00 ammes der og så igen ved 5-6 tiden. er det stadig ok? Synes min SP har sagt at nu efter 6 mdr behøver han ikke at blive ammet om natten, skal give ham en tår vand og sige han skal sove. hun har ikke snakket om drømme amning ved midnatstid. skulle han virkelig så undvære mælk fra kl. 20- 5. Det kan han ikke uden skrig og skrål.
3) Efter at have rodet rundt i sengen fra ca. 5-6 stykker så vågner han helt ved 7, 7.15 tiden. Er nu begyndt at få havregrød ca. 7.45 (Købe havregrød, da jeg de første 3 gange selv lavede det og han ikke brød sig om de store gryn.) Men han er bare så træt allerede ca. 8,45. så han kan ikke spise frugtmos f.eks kl. 9 og så ammes ligesom i din bog. Jeg ammer og han tager kun lidt, men vel også ok. Han tager altid kun lidt efter Grød/mos inden luren selvom der er gået en times tid og han får kun 3/4 dl. Tror ikke han kan have så meget i maven. Er også begyndt at gylpe noget mere som om han er fyldt helt op også lige når jeg tager ham op fra en lur nogle gange så gylper han.
4) Hvad er dit forslag til mad hvis vi f.eks skal på tur til Legoland? Skal vi bare tage kogt vand med og grød pulver eller grøntsagsmos på glas eller skal han bare ammes eller evt. have flaske, da træls at amme sådan et sted. Flaske er han ikke vant til at få, men tager den som regel når vi har prøvet at supplere før bryst. Synes det er lidt svært med mad på tur og søvn når man er afsted en hel dag.
5) Så kommer det sidste store spørgsmål! Vi har planer om at rejse en uge sydpå om nogle måneder. han er ca. 10 mdr. der plus-minus 14dage. Hvad med mad? Skal vi tage med hjemmefra eller kan vi bare købe babymad dernede. (Bliver nok Mallorca eller de kanariske øer) Baby mad på glas risikere vel at springe i flyet oppe i luften? Han kan vel ikke bare spise det der er i en buffet? Hvad med vand, kan han også bare drikke vand af flaske? og hva med sutteflaske hvis jeg ikke ammer, er det vand fra flaske vi koger? Når han skal sove lure om dagen er et så bedst at putte ham indenfor selvom han ikke er vant til det eller bare i klapvogn udenfor i skygge selvfølgelig. Har ikke rejst med sådan en lille en før, selvom vi har et større barn på 8 år.
Puha, helt korte blev de vidst ikke:-)
Håber du kan overskue dem:-)
Mange hilsener