Brev:
Falde i søvn selv? - 3 mdr.
6. juni 2012
Alder:
3 mdr.
Falde i søvn selv? - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg er førstegangsmor til en dejlig pige på 3mdr. Hun havde en hård start med kolik de første 2mdr, hvorfor hun har været MEGET på arm og i trillende barnevogn.
Dette slås vi så med nu, hvor vi så småt er nede på at hun i barnevogn kan vugges i søvn på ca 5min istedet for timelange gåture. Hun vågner dog ofte (hver 10.min efter den første halve time), hvor vi så igen skal stå og vugge hende. At give hende sutten er ikke nok. Har du gode ideer til at komme dette til livs?
Derudover slås vi især med det til nat (hun er træt kl.19, hvor hun får ca 45 min i sin barnevogn, og så puttes hun ved en 22-tiden til nat), hvor vi lige nu svøber hende og vugger hende til hun sover og så lægges i sin lift. Dette er dog ikke med 100% succesrate, da hun tit ved nedlægningen vågner, og så er det det hele forfra og alt i alt ender det tit op på halvanden time vi har brugt på det. Og når hun så vågner efter et par timer, er sutten igen ikke nok, men hun skal enten spises i søvn eller vugges med igen. Og det trætter.... også for parforholdet, da vi ikke har den samme tålmodighed omkring dette.
Så håber virkelig du har nogle gode råd vi kan benytte os af til at lære hende selv at falde i søvn:-) (For selvom hun kun er 3mdr kan man vel godt begynde at forlange at hun skal kunne lære det?)
Hilsen den frustrerede mor