Brev:
Sover godt, sover dårligt
6. juni 2012
Alder:
10 mdr.
Sover godt, sover dårligt
Hej Helen..
Håber du kan hjælpe mig med min søns sovevane..
Det bliver nok lidt langt da jeg synes du skal have det hele med..
Min søn er bliver 11 md om 14 dag..
Han har fra han var 5 md sovet på egen værelse uden nogle problemer og vi har bare kunne ligge ham ind også falde han i søvn af sig selv. Jeg stoppede med at amme ham da han var 6 måneder og da han kun var på ren flaske har han sovet igemmen om natten cirka 12 timer i træk..
Da han blev 8 måneder begynde problemerne så han var meget svær og putte om aften han ville ikke falde i søvn selv vånget man gange om natte nogle gang kunne man bare give ham sutten andre gange ville ha ha en flaske, problemet med flasken blev løst ved at fik lidt grød 30 min før han skulle ind og sove..
Han startet i vuggestuge her den 1 maj og han er godt kørt ind, han blev syg med høj feber og snot da han havede været i vuggestuge 10 dag og her sov han så inde imellem os i sengen, men efter det er han begyndt og vånge hver nat og vil ind til os må indrømme jeg har bugget under for trætheden og tagen ham med ind. Jeg prøvet så en nat og blive der inde til han falde i søvn og efter over en 1 times tid af gråd faldt han endelig i søvn..
Kan ikke helt finde ud ad hvorfor han i nogle uger kan falde i søvn selv og i andre skriger han halt vildt når han bliver puttet, og det køre sådan 1 til 2 uger også tilbage til og bare kunne ligge ham ind også falder han i søvn..
De dage hvor han ikke vil falde i søvn selv har jeg sku sidde der inde og holde ham i hånden men det går ikke mere nu hvor han kan sættes sig op selv skriger han bare og bliver ved med at sættes sig op.
Vores aftens rutiner er de samme hver dag..
Sådan ser han dag ud
6:00-7:00 vånger han og få morgenmad
Bliver afleveret i vuggestugen 9 og her sover han omkring 11 tiden imellem 1:30 til 2 timer
han bliver så hentet 14:00-14:30
15:00 bliver han lage til og sove og sover 1 til 1:30
vi spiser så kl 17:30
så får han grød (hvis han ikke har spiset nok til aftensmad)
18:15 få han lidt grød
18:45 få han en natflaske også sidder han lidt og putter
også bliver han lagt ind ved en 19 tiden..
Han viser han er træt ved en 19 tiden og vi har prøvet at holde ham længere vågen med det er ikke altid nemt..
Det kan også nogle dag været en kamp at få ham til og sove om dagen, nogle dag er der ingen problemer og andre dag så er det en kamp og intet hjælper normal er hans barnevogn den rene sovemiddel med de dage hvor han ikke vil hjælper den ikke..
Håber du kan hjælpe os med at få vores søn til og sover nemmere og bedre..
Hilsen
En 1 gangs mor