Svar: Blåbær
7. juni 2012
Alder:
10 mdr.
Kære Julie
Tak for dit brev :)
Det er dejligt at din dreng er glad for blåbær og de er rigtig gode at øve "pincet-greb" med, så det er fint at give ham det. Generelt anbefales det dog at du varierer hans tilbud, så han ikke kun får blåbær, men tilbydes mange forskelllige slags bær og frugt. Jo mere varieret, jo bedre vil det være :)
Blåbær skulle efter sigende være sunde og indeholde antioxidanter, flere mineraler og vitaminerne A, B, C og E. Der er så vidt jeg ved ikke mere sukker i blåbær end i andre bær.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske