Brev:
Larmer en del om natten
15. juni 2012
Alder:
4 mdr.
Larmer en del om natten
Hej Helen.
Min dejlige søn er nu blevet 4 1/2 måned og nu er tiden inde til at komme med lidt spørgsmål til dig igen.
Han har altid larmet en del om natten, sådan støn, brok og lign i søvne. Men de sidste 14 dage er han begyndt at græde. Når jeg tænder vågelampen for at kigge til ham, så ligger han med lukkede øjne og er ikke vågen.
Kan det være maridt? Det hjælper et øjeblik at give ham sutten, men det er ligesom om, at han så vågner lidt op (stadig uden at åbne øjnene), og jeg er nødt til at stå op og lave en flaske til ham, for at han ikke ligger og smågræder videre i søvne. Det gør at jeg nu er oppe 2 gange i stedet for 1 gang om natten. Synes du at det lyder rigtigt, at jeg står op og laver flasken til ham?
Jeg har også prøvet bare at give ham sutten når han græder, men det gør at han tier stille i måske et kvarter og så begynder han igen, og det giver jo ikke meget sammenhængende søvn til mig. Det skal siges at han ikke drikker specielt meget om natten, det bliver til mellem 100 og 120 ml pr. gang.
Han bliver puttet mellem 19.30 og 20.00. Det går somregel rimelig nemt, han er puttet på 5-15 min. Så giver jeg ham en flaske når jeg går i seng kl 22.00 og så "vågner" han som regel og får flaske ca. kl. 01.00 og kl. 04.00. Står op mellem 06.30 og 07.30.
Jeg er begyndt at give ham lidt grød om formiddagen, men det er stadig ikke så meget, kun smagsprøver. Det har jeg også lidt spørgsmål til, men det skriver jeg i et andet brev.
Hilsen
K