Brev:
Ændrede sovevaner og gråd
16. juni 2012
Alder:
2 mdr.
Ændrede sovevaner og gråd
Hej Helen.
Jeg har sat mig selv i et lille problem, som jeg meget gerne vil ud af igen. Jeg har en datter på knap 2½ mdr. Hun plejer at sove sammen med mig, på sengen, men hun havde sin egen dyne og hun havde godt af plads til at sove på. Hun plejer at falde i sövn mens jeg holder hende, også lägger jeg hende, hvor hun kan sove selv. Om dagen kunne hun sove ca 1-2 timer og om natten sov hun ca 3-4 timer af gangen.
Det var perfekt. Men for nästen to uger siden, tog vi en tur til sverige hos min kusine, og der endte jeg så med at sove med hende tät ind til mig selv, under den samme dyne. Og nu vil hun bare ikke sove selv. Hvis hun falder i sövn mens jeg holder hende, og jeg lägger hende, står hun op efter 5-10 min. Det er frustrerende. Hun kan kun sove når hun ligger tät ind til mig. Jeg fortryder virkelig at jeg begyndte at sove med hende sådan.
Hun er også begyndt at gräde mere end hun plejer. Hver aften når vi skal sove, skal jeg igennem en kamp. Hun er trät og hun vil gerne sove, men hun gräder stadig selvom jeg holder hende og går lidt rundt med hende.
Kan jeg göre noget for at komme tilbage til den gamle rytme? En måde, der ikke kräver gråd. Jeg er desperat. Og kan det väre at det er det nye atmosfäre der gör at hun gräder så meget, når vi skal sove om aftenen?
Hilsen