Brev:
Har glemt at give jerndråber
16. juni 2012
Alder:
2 mdr.
Har glemt at give jerndråber
Hej Helen.
Jeg födte en lille pige den 04/04 2012. Hun blev födt i uge 36+0 og hun vejede 1600 gr. Mens vi lå på hospitalet, fik jeg besked på at jeg skulle begynde at give hende jerndråber når hun blev 4 uger. Men dumme mig, jeg tänkte slet ikke så meget på det. Måske fordi de jeg omgås med giver heller ikke deres barn jerndråber, og de er äldre end min datter, så acd dråber har bare väret det jeg tänkte på og som jeg giver hende hver dag.
Nu har jeg lagt märke til en kämpe forandring ved hende, Hun sover meget og når hun ikke sover, så er hun sur og gräder fordi hun trät. Hun gräder meget, og er sur hele tiden. Jeg googlede lidt og fandt ud af at börn födt for tidligt skal have jerndråber når de er 4 uger, fordi deres depoter bliver opbrugt når de er 2 mdr?
Nu er det sådan at hun er et flaskebarn, jeg opgav amningen, da jeg simpelthen ikke kunne få det op at köre. Får hun da ikke jern nok af modermälkserstatning? Og tror du at de ting jeg opdager ved hende nu, kunne väre pga jeg ikke har givet hende jerndråber? Jeg skyndte mig ud til apoteket for at köbe det, men de sälger ikke sådan noget receptfrit her i sverige.
Hilsen