Brev:
Vågner alt for tidligt om morgenen
19. juni 2012
Alder:
12 mdr.
Vågner alt for tidligt om morgenen
Hej Helen.
Min datter, der nu lige er rundet 1 år, vågner hver morgen mellem 4.30 og 5.00. Det har stået på i ca 3-4 mdr. nu. I starten troede jeg det var ørene, men der kom dræn i for 2 mdr. siden, så det kan det vist ikke rigtig være.
Problemet ligger i at hun er frisk, glad og fuld af ballade lige i det hun vågner, men efter ca. 1-1,5 time er hun træt igen.
Nogen dage kan jeg holde hende kørende til kl. 9 (hun falder tit i søvn i bilen hjem fra storebrors børnehave), men der er flere og flere dage hvor jeg er nødt til at ligge hende. Hun sover så 2 timer, som er det samme hun sover hvis hun sover fra kl. 9. Så er hun jo så træt til eftermiddagslur ca. kl. 12.30-13. Der sover hun så også ca 2 timer. Det gør så at hun er træt igen kl. 18 og bare piver, hænger og intet gider.
Har prøvet i en lang periode at putte hende kl. 19, men det har ingen effekt og det er enormt stressende at skulle nå det til det. Min mand er først hjemme kl. 18.
Hun sover dog hverken bedre eller længere af den grund.
De dage hvor hun er vågen til kl 9, sover 2 timer, er vågen ca 4 timer og sover 2 timer igen, går hun i seng kl 20-20.30. Men igen ingen forskel om morgenen. Gør dog aftenerne meget hyggeligere for alle.
Har forsøgt følgende:
Lade hende være i sengen, men hun falder ikke i søvn igen
Gå med hende på armen, men hun falder ikke i søvn igen
Vække hende efter en times morgenlur på de tidlige dage, i håb om at hun kunne sove to gange mere den dag, men det virkede ikke.
HJÆLP!