Svar: Overgang til dagpleje og eget værelse?
21. juni 2012
Alder:
3 mdr.
Kære Nikoline
Tak for dit brev :)
Jeg vil anbefale at I flytter jeres datter fra vugge til tremmeseng nu, så hun stille og roligt lærer at sove i den lidt større seng og i en seng, der ikke altid er i bevægelse :) I kan evt. starte med at prøve at putte hende i sengen til en lur om dagen og stille og roligt så også begynde at bruge den om natten.
Jeg vil anbefale at hun først flyttes på eget værelse efter 6 måneders alderen og dette handler om at det mindsker risikoen for vuggedød, hvis man sover i samme rum. Forældres natlige støj er med til at holde barnets vejrtrækning igang. Risikoen for vuggedød falder også efter 6 måneders alderen.
Samtidig tænker jeg også at I sandsynligvis vil kunne forvente urolig nattesøvn, når hun starter i dagpleje 5.5 måned gammel og det vil være rigtig rart for dig/jer at I så er i samme rum, så hun hurtigt kan trøstes og beroliges, når hun har brug for det og altså uden at du behøver stige ud af sengen, gå ind i et andet rum osv.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske