Brev:
Søvnrytmevanskeligheder - 4 mdr.
24. juni 2012
Alder:
4 mdr.
Søvnrytmevanskeligheder - 4 mdr.
Hej Helen
Har en datter på 4 mdr der både er glad og trives. Jeg har læst din bog om søvn og er glad for den, men har et spørgsmål.
Vi står op ml 6.30 og 7.30. Hun ammes, skiftes og hygger lidt. Ca kl 9 lægges hun i barnevognen og sover gerne ml 3,5 og 4,5 time. Vil nu til, at tage hende op efter 3 timer er det ok? Synes hun sover meget af dagen væk, da det oftest er mindst 4 timer hun sover. Hun tager en lur på 1-2 timer eftermiddagen og et powernap om aftenen. Går i seng samtidig med mig ca kl 22 og sover fint. Når hun puttes før jeg går i seng sover hun sjældent så længe. Vil hellere putte hos os i stuen. Enkelte gange går det dog fint og hun sover i sin baby Bay til jeg kommer.
Hvis jeg vækker hende skal hun jo sove tidligere om aftenen eller på et andet tidspunkt. Ellers får jeg jo en pylret og træt baby. Hvordan gøres dette?
Nogle dage må hun vækkes pga mødregruppe eller babysvømning. Til mødregruppe kører vi allerede kl 10. Prøver ar få hende til at sove igen, men nogle gange lykkedes det ikke og hun er pylret og sover så lang tid eftermiddag. Kan jeg gøre noget der? De gange jeg kan gå dertil gør jeg dette.
Til svømning vækkes hun ca 10.45 og klarer det fint, men er selvfølgelig træt bagefter og må vel gerne så sove de 3 timer der ikke?
Håber ikke det blev alt for rodet. Synes bare, der mange udfordringer og vil gerne gøre det bedst mulige.
Venlige hilsner
Karin