Brev:
Kan moren mon putte den lille dreng?
24. juni 2012
Alder:
10 mdr.
Kan moren mon putte den lille dreng?
Hej Helen.
Jeg har været så heldig at have min kæreste med på barsel i de sidste 3 måneder, men om en uge skal han igen starte på arbejde og så står jeg jo og skal klare alle ærterne igen.
Vi har bakset meget med at få trappet ned med amningen og iøvrigt få vores dreng til at sove om natten. Han var længe vænnet til at falde i søvn ved brystet. Han har derfor været meget svær at få til at falde i søvn uden brystmælk (tager hverken sut eller sutteflaske). Hans far har til nu længe været super god til at få ham til at sove, men det kniber gevaldigt når det er mig og han ikke for nyligt har fået bryst.
Derudover har han nu i en måneds tid været utroligt mor- og farsyg, så vi har ikke kunnet få ham passet hos folk han ellers kender godt. Bare vi forlader ham et øjeblik er han helt ulykkelig, selv om han virker i topform når vi er der.
Han bliver nu ammet omkring kl. 20, 4.30 og 13-15-tiden. Problemet er så at han ofte bliver helt kulderet/meget ked af det i købet af dagen - formiddag eller sen eftermiddag og det eneste der får ham til at falde til ro er at være alene med far (uden mig i hvert fald) eller at jeg ammer ham. Jeg kan ikke distrahere ham med leg eller pusle/kærtegne ham til ro. En tur med barnevognen kan hjælpe, men i disse regnvejrstider er det jo ikke altid optimalt og vi har iøvrigt ikke noget sted han kan stå i tørvej, hvis han falder i søvn.
Jeg er mest bekymret for hvordan jeg skal få ham til at falde i søvn til middagslurene, som han tager ca. kl. 10 og 15 og den første er nok den værste, da det her er længst tid siden han har fået mælk. Jeg har prøvet her på det sidste for at få taget på det, men det har hver gang endt ud med assistance fra den søde far efter ½-1 times hjerteskærende skrig og skrål. Kun når jeg går ud af hans soveværelse med ham stopper han med at skrige, så her kan jeg altså heller ikke vugge ham til ro. Jeg er lidt på bar bund her - har du mon et par vise ord?
Et tillægsspørgsmål er ang vuggestuestart. Jeg er jobsøgende når jeg går fra barsel og har derfor mulighed for at blive hjemme i længere tid. Men jeg vil høre hvad du tænker omkring hvilken alder der er god at starte i institution? Netop fordi vores dreng har haft så svært ved at være væk fra sine forældre, har jeg tænkt at han måske skulle vente lidt med at komme afsted hjemmefra. Folk omkring mig mener jo en hel masse og også ret forskelligt. Jeg glæder mig meget til at finde et arbejde, men har jo måske mulighed for at gøre det mere optimalt for min dreng. Hvilken alder tænker du at børnene begynder at få noget ud af at komme i institution?
Mange hilsner fra
Stine