Brev:
Mælk og søvn - 11 mdr.
26. juni 2012
Alder:
11 mdr.
Mælk og søvn - 11 mdr.
Kære Helen.
Så er jeg igen i tvivl og ønsker dit råd. Min datter er nu 11 måneder og ammes 3 gange i døgnet.. ved sengetid, sen aften og midt nat. Hun spiser rigtig godt (alt slags mad) i løbet af dagen men er ikke så god til at drikke vand og mælk.. ryster ofte bare på hovedet og skubber koppen væk når det tilbydes, men drikker selvfølgelig lidt i løbet af dagen.
Hun har altid været vild med bryst og har vågnet op til 10 gange om natten, men nu er vi nede på 2 opvågninger hvor hun får mælk, og måske en enkelt ekstra gang tidligt på aftenen hvor hun bare skal nusses. Vi har taget kampe med hende i flere omgange gennem hendes liv for at komme ned på 2 opvågninger.
Mit spørgsmål er nu hvordan vi kommer videre?
Hun er startet i vuggestue for 2 uger siden og trives rigtig godt og min mand og jeg har begge barsel/fri indtil september.
Jeg har det rigtig godt med kun 2 opvågninger, men til september starter jeg skiftende vagter og arbejder også nat så der skal jeg være stoppet helt med at amme.
Skal vi skære en amning væk ad gangen eller hvordan gør vi?
Vil gerne fortsatte godnatamningen så længe som muligt da hun sover hurtigt og hun er meget glad for den hygge det giver.
Hun sover ca 11 ½ time om natten og 2 timer om dagen. Hun vågner halv 7 og får første lur allerede kl 8.15 da hun gnider øjne og bliver ked. Hun virker faktisk træt allerede efter hun har været vågen i 30 min, hvilket jeg ikke forstår. Hun sover så ca til kl 9 og sover så først igen fra 13 til 14 15.. hun er begyndt at sove nogle gange helt ned til kun 40 min på anden lur, Hun virker træt fra kl 17 og bliver puttet kl 19.
Jeg tænker hun måske sover så lidt fordi hun er klar til kun 1 lur, men hun er jo så træt allerede lige når hun vågner.. Hvad tænker du???
Det skal siges at hun før vuggestuen ofte kun sov 40 min på anden lur men kunne med hjælp nogengange sove 30 min mere.. efter hun er startet i vuggestue har det kun været et par gange hun har sovet under 1 time.
Det skal også siges at hun en sjæden gang imellem sover over 1 time på 1. lur
6:45 vågner
7:30 rugfras med mælk (har forsøgt havregrød og meget andet uden held)
8:15-9:00 sove
9:15 fuldkornsbolle og frugt
11:00 frokost i vuggestue
13-14:15 sove
14:30 brød og frugt
16:30 nogle gange lidt frugt eller brød hvis hun virker træt og ked så hjælper det lidt
17:30 aftensmad
18:15 bad
19:00 Bryst og puttes (småsover ved brystet men vågner og kigger rundt i sengen før hun sover
23:00 bryst og op i vores seng
3:00 bryst
Håber du har lidt råd
Med venlig hilsen
Den usikre