Svar: Hvor meget skal børn drikke?
30. juni 2012
Alder:
2 år, 10 mdr.
Hej med dig
Et normalt væskebehov til børn er:
0 - 2 år: 150 ml/kg/24 timer
2 - 5år: 100ml/kg/24timer
5 - 8 år: 80 ml/kg/24 timer
Det er vigtigt at din dreng har mulighed for at drikke vand og slukke tørsten løbende, både når han er inde og ude. I mange institutioner vil man også have vand på legepladsen, så børnene kan få noget at drikke og også huskes på at de skal drikke :)
Derudover er det altid en god idé at holde øje med hvor meget barnet tisser og sikre sig at urinen er klar og ikke koncentreret.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske