Brev:
Hvordan putter vi rigtigt?
2. juli 2012
Alder:
8 mdr.
Hvordan putter vi rigtigt?
Hej Helen
Jeg er ny på siden, men skriver da min mand og jeg er i syv sind over, hvad vi får puttet vores søn "rigtigt" om aftenen.
Han er knap 8 mdr, og har aldrig været en dreng der har sovet på præcis samme tid hver dag, og sover generelt ikke meget om dagen. Han vågner cirka mellem 7-8 om morgenen, ammer ham når han vågner så kommer han op leger lidt får morgenmad og ud og putte 2 timer efter han er vågnet. Sover alt fra 40 min- max 2 timer. Så tager han en lur igen om eftermiddagen cirka fra 14-15 alt efter hvornår han vågnede fra sin formiddagslur.
Når han er færdig med sin aftensmad er han super træt og plejer derefter at putte ham kl 19 cirka ved at amme ham hvor han oftest falder i søvn og jeg kan ligge ham ind i sin seng. Meeeeen så går der ikke mere end en halv time så vågner han igen og så kan det blive ved op til fem gange før han sover indtil kl.5 cirka hvor jeg ammer og så sover han videre.
Mit spørgsmål er så hvad skal vi gøre for at få ham til at falde i søvn igen når han vågner alle de gange??? Har oftest gået med ham men synes ikke det er en god vane. Idag prøvede vi at gå fra ham først sidde ved siden af sengen, men lige meget hvad skreg han og var fuldstændig ulykkelig og lod ham græde 2 min ad gangen indtil jeg gik indtil ham og synes det var ALT for hårdt! Har lige læst dit svar til en der var i ligende situation hvor du snakkede om søvntoget, og om at tage barnet ind i stuen hvis det ikke var træt. Men hvad så når han er træt og falder i søvn men bare vågner kort tid efter? Og skal jeg lave grød til ham der? Min søn vil hverken tage sut eller flaske så har ikke så meget at kunne trøste ham med.
Håber du kan give mig nogle gode råd.
Venlig hilsen
Louise