Brev:
Natteroderi - baby 6 måneder
2. juli 2012
Alder:
6 mdr.
Natteroderi - baby 6 måneder
Hej Helen.
Håber du har nogle gode råd til mig!!!
Min lille pige på 6 mdr (d.19juli) vågner hver anden time om natten. Lige når hun er lagt er det endda hver time. Sådan har det været den sidste måned!!
Om baby: nem at læse, græder sjældent, tager ikke sut, fået 1. tand for 1 uge siden, sover 2-3 lure om dagen (max 1 T af gangen), ammes, får grød 1-2 gange om dagen (rigsgrød, sveskemos, grøntsagsmos, frugtmos, store stk grønt og frugt hun sutter på, vand), sidder og ammer når hun skal sove, ligger hende i hendes egen seng lige før hun sover helt så hun ved hvor hun er (her kæmper hun tit meget, bliver mega frisk, græder og kan ikke falde til ro), jeg ligger ned og ammer om natten.
Problemet er, at hvis hun vågner og jeg tager hende med i seng og ammer hende liggende, så sover hun stort set inden mælken løber til - det virker som om hun bare søger trygheden og det er ikkemoblie når jeg aer hende, ligger en hånd på hendes krop, pakker hende ind i dynen osv - for så søger hun helt vildt og vågner til sidst helt op og græder. 2 sek efter jeg giverhende brystet, så sover hun - tænker at hun bruger mig som sut!!??
Hvis jeg prøver at sidde op om natten og amme hende (hos sover med det samme) og vil ligge hende over, så vågner hummede det samme og skriger. Jeg har taget meget hensyn til hendes far som skal op på arb og så har jeg taget hende med i seng - han siger godt nok jeg ikke skal tage hensyn.
Problemerne er altså 2:
1 - hvordan putter jeg hende til natten og får hende til at falde til ro og i søvn selv NEDE i sengen og ikke i mine arme, uden at hun skriger og vælter rundt i sengen??
2 - hvad gør jeg for at løse natte-putterriet??
På forhånd tak :-)
Mor