Brev:
Sover måske snart igennem
3. juli 2012
Alder:
7 mdr.
Sover måske snart igennem
Hej Helen!
Har lige to spørgsmål!
Min søn er lige blevet 7 mdr. Han har altid vågnet mange gange om natten og nogle gange blevet ammet både kl 24, 02 g 6. Nu har vi været så heldige at han de sidste 2 nætter har sovet fra kl. 21.15 og til mellem 1.45 og 2.15 uden mælk. så får han mælk der og så har han sørme sovet til kl 6.30-7.00. der får han jo bare grød ved 7.30 tiden så. Det er jo bare luxus for mig efter han har være vågen for hver halvanden til to timer om natten siden han var 2 mdr.
Spørgsmålet ligger så i: Får han nok mælk, nu da han ikke ammes ved 24 og 6 tiden.? Han bliver så nu ammet ved 20 tiden og der midt nat og så om eftermiddagen ved 15-16 tiden. Ellers får han grød/mos ved 7.30-8.00 tiden til frokost ved 11.30-12.00 tiden og igen 17.30-18.00 tiden. Han kan stadig ikke holde sig vågen mere end max 2 timer, så ikke plads til mellem måltider. Han tilbydes bryst også før begge lurer om dagen. Nogen gange sutter han lige et minut, andre gange vil han ikke. Og det med mængden af mælk ved jeg jo ikke når jeg ammer ham.
Så er der lige det der grøntsags mos igen igen. Efter en pause er vi startet langsomt op, han spiser da også lidt kartoffelmos eller gulerod bare der er frugtmos på. Synes bare jeg står og skræller og koger hele tiden. Formiddag og aften og så spiser han kun ca. 10 skefulde. Kan man også fryses kartoffel mos ned eller er det kun gulerodsmos? Er det også fint nogle dage at tage en pose frosne blandede grøntsager og koge og mose og putte MME i. Giver det det samme fylde i maven? og de dage han ikke spiser ret meget her i starten er det så ikke fint at give hirsegrød eller havregrød bagefter. Kan ikke få ham til at spise øllebrød.
Håber du har nogle gode tip. Jeg har også din bog, men er ikke helt begyndt med alle variationer endnu, da det har været en kamp bare med de gængse grøntsager.
Tak for en dejlig brevkasse
Med venlig hilsen
en lidt mere frisk mor:-)