Brev:
Vågner igen mange gange om natten
3. juli 2012
Alder:
10 mdr.
Vågner igen mange gange om natten
Hej Helen
Vi har en dejlig datter på 10 mdr, som næsten lige er begyndt at kravle, at stå op i sengen og har pt 3 tænder på vej. Der er meget som sker lige nu, hvilket vi er opmærksomme på. I de sidste 2 mdr er hun begyndt at vågne hyppigere om natten. Nogle gange også om aftenen kort tid efter hun er blevet lagt. Derudover kan det tage meget lang tid at lægge hende, men det skifter meget. Nogle gange tar det 10 min andre gange op mod 1,5 time.
Hun har aldrig været særlig god til at sove om dagen, men om natten har hun tidligere sovet rimeligt godt og i gode lange stræk.
Hendes daglige rutine er nogenlunde sådan:
5.30/6: vågner og vi står op
6.30: havregrød og et glas mælk
8.30/9: formiddagslur - sover ml 30-60 min
10: Tykmælk, evt frugt og brød med smør og et glas vand
12: frokost - grøntsagsmos og rugbrød med leverpostej og mælk/vand
13.30/14: eftermiddagslur - sover 1-1,5 time
15: øllebrød og mælk evt frugt
17.30/18: aftensmad - lidt af vores mad (kød, kartofler, pasta, ris) ell grøntsagsmos evt brød og mælk
18.45: flaske vælling ca150-200 ml
19: lægges for natten
22/22.30:vågner og vand på flaske
Vågner herefter 3-4 gange, nogle gange en gang i timen. Når hun vågner får hun tilbudt vand på flaske, da hun virker tørstig. Hun drikker omkring 50 ml ad gangen. Hun græder når hun vågner. Blir trøstet af flasken og falder hurtigt i søvn igen.
Bortset fra søvnproblemerne er hun velfungerende og mild af sind. Hun spiser ikke så meget mere, da hun gerne vil spise selv, men ikke meget kommer indenbords. Men hun drikker til gengæld rigtig godt. Hun er blevet ammet indtil ca 9 mdr og er blevet passet af sin far på barsel siden hun var 8 mdr. Ammenedtrapningen gik helt uproblematisk.
Kan vi gøre noget for at få en bedre natterutine?
På forhånd tak for hjælpen!