Brev:
Vil ikke sove om dagen - 9 mdr.
7. juli 2012
Alder:
9 mdr.
Vil ikke sove om dagen - 9 mdr.
Kære Helen
Jeg har nu brug for dine råd igen, det længe siden sidst og alt er bare gået så godt. Far har været på barsel i 12 uger og nu har jeg 2 måneders sommerferie med vores datter og så starter hun i vuggestue når hun er 10 ½ måned.
Vores problem er, at vores datter ikke vil sove om dagen mere, her sover hun i sin barnevogn og vi har bare kunne ligge hende ud og nogle gange har vi vugget vognen lidt og ofte er hun bare faldet i søvn i selv. Men nu snakker hun, laver prut lyde med munden, tag sutten ind og ud alt imens hun gaber og gnider sig i øjnene og til sidst ender det ud i gråd og jeg må vandre med barnevognen til hun sover.
Min bekymring er, at om 1 måned skal hun køres ind i vuggestue og her har de jo ikke tid til at gå rundt med hende og derudover frygter jeg, at jeg bare er ved at give hende en dårlig vane ved at blive kørt rundt. Jeg har også tænkt om det fordi hun nu har gået med sin far i 12 uger og så reagere på at nu det mig der hjemme igen. Hendes far tager afsted kl. 6 og er hjemme 17.30 hver dag, så det selvfølgelig meget han pludselig er væk igen.
Om natten falder hun som ofte i søvn ret hurtigt i sin seng, hun får flaske og jeg holder en hånd på hende til hun sover.
Jeg skriver lige vores plan for dagen, så du kan se om der noget her, der skal rettes på.
Kl. 6 - 6.30 vågner
KL. 7 - Havregrød spiser rigtig godt
kl. 8.30 - frugt, bolle
kl. 9-9.30 formiddagslur, sover ca. 1 time (den lur er som oftes den nemmeste)
kl. 11 - rugbrød, grønsager
kl. 13.00 flaske og puttes til lur( de dage hvor hun sover 13.30 sover hun 2 timer, men som i dag hvor hun først falder til ro kl. 14.45 bliver hun vækket 16.30 - 16.00)
kl. 16 - grød, frugt og eller en ½ bolle
17.45 aftensmad
Spiser hun ikke så meget aftensmad får hun havregrød efter bad
19.00 - 19.30 puttes til natten
23.00 flaske og sover til næste morgen
Jeg har jo bået overvejet om hun er overtræt eller ikke træt nok, for nogle dage kan jeg stå ved siden af barnevognen og sige shh men det måske 2 ud af 7 dage det lykkes.
Glæder mig til at høre fra dig
Signe