Brev:
Opstart på skemad = dalende appetit
7. juli 2012
Alder:
4 mdr.
Opstart på skemad = dalende appetit
Hej Helen.
Vores datter er nu 19 uger, og vi er for godt en uge siden startet på at give hende grød (majsmel). Vi har givet hende det en gang om dagen i over en uge nu, og i starten åbnede hun munden fint op når skeen kom, tog grøden ind, "tyggede" lidt på det og spyttede det ud. Nu er hun konsekvent begyndt at holde munden lukket når skeen nærmer sig.
I takt med vi har givet hende grød, er det samtidigt blevet sværere at få hende til at tage sine flasker (har fået mme siden hun var 6 uger). Det kan sagens tage en time at få en flaske i hende.
Ved godt de ikke lærer at spise grød lige med det samme, men havde måske forventet en smule fremgang, og ikke en forværring efter en uge...
Hun er oz blevet sværre at få til at sove i dagtimerne. Hun er træt, men vil ikke overgive sig, og ligger bare og giver sig og myrer rundt. Nattesøvnen derimod er fin. Hun sover hele natten som hun plejer.
Hun blev målt og vejet for halvanden uge siden, og er 65,8 cm. og 7,1 kg.
Er der noget vi kan gøre for at lette overgangen til skemad, skal vi bare fortsætte med at forsøge, eller hvad gør vi?
Hilsen Winnie