Brev:
Spiser næsten ingen morgenmad og gider ikke kop
9. juli 2012
Alder:
6 mdr.
Spiser næsten ingen morgenmad og gider ikke kop
Hej Helen.
Min dreng på snart 7 mdr. spiser næsten ikke noget til morgenmad, den sidste uges tid har han spist lige knap 1/2 dl - til trods for de næsten 1 1/2 dl han spiste før. Han får havregrød lavet på vand, lidt mælk og en lille snørklat i, også forskelligt frugtmos til. De første skeer tager han gladeligt ind, men så begynder han og vil selv holde skeen og mærke hvad der er på den med fingrene, hvilket han også får lov til, men får bare næsten ik noget i ham.
Som jeg tidligere har skrevet, sover han fra ca 20 til kl 5-6 stykker næste morgen hvor han får bryst og sover videre. Men de sidste morgener har jeg selv måtte tage ham over til mig og lægge ham til, fordi han ikke selv er vågnet - kan den mon hænge sammen med den manglende appetit om morgenen ? At han ikke længere har brug for amningen der tidlig morgen, fordi den så tager pladsen for morgenmaden, som han får ved 7.30-8.00 tiden ?
Han er heller ikke så interesseret i koppen mere, som han tidligere har været, og han var faktisk blevet rigtig god til at drikke af koppen. Men sutteflasken vil han gerne drikke vand af, og en vandflaske er nok det største hit - han kan faktisk bælde vand af en vandflaske ! Er det okay, han får sin væske på den måde ? Også stadig give ham koppen en gang i mellem, det er jo den han primært skal lære at drikke af.
På forhånd tusind tak :)
Med venlig hilsen
Victor's mor.