Brev:
Hovedmåltider skiftes ud til blå allomin?
10. juli 2012
Alder:
3 mdr.
Hovedmåltider skiftes ud til blå allomin?
Hej Helen,
Jeg fuldammede min dreng i 2 måneder, herefter begyndte jeg at supplere med mme. Han er nu 3 måneder og jeg ammer næsten ikke mere. Han gider simpelthen ikke at tage brystet (hvilket er forståeligt nok, da det jo er nemmere i sutteflasken). Jeg har det helt ok med det, da jeg synes amningen var en kamp.
Mens jeg ammede sov han nærmes tikke i løbet af dagen, og jeg var ved at blive rimelig sindssyg. Så snart jeg begyndte at supplere ham tog han en lang lur både formiddag og eftermiddag og mor her var glad. Han begyndte også at kunne lide at komme i bad og var i det hele taget meget mere glad. Denne gode periode varede dog kun ca 1½ uge.
Det betyder at han nu er tilbage til at være urolig, han powernapper sig igennem dagen og helst kun når han er i bevægelse, og han græder når han skal bades. (Altså ligesom i starten).
Jeg er så kommet til at tænke på om det kan skyldes at jeg skiftede mærke i mme? Det gjorde jeg nemlig ca. en uges tid efter jeg var begyndt at supplere ham (efter SP's anvisning)).
Jeg startede med at give ham nan 1. Men skiftede så til nan ha (da dette skulle være mildere for maven + vi har psoreasis i familien). Mætter de to lige meget?
Skal måske lige oplyse at han nu som udgangspunkt får nan ha, men så får han en flaske med grøn alomin 1 gang i døgnet så han kan komme af med afføring. Herudover giver jeg en sjælden gang imellem (når vi er ude) nan, da det fåes på brik.
Ville det være bedre hvis jeg skiftede hans hovedmåltider ud til blå allomin, de fåes også på brik og så var det det samme mærke han fik hele tiden? Eller skal jeg fortsætte som jeg gør? Eller en tredje løsning at skifte tilbage til nan, så han får nan + grøn allomin?
Jeg håber et skift til det ene eller andet vil kunne gøre ham lidt mere rolig. Hvordan skifter jeg bedst uden hans mave bliver alt for påvirket?
Med venlig hilsen
Mie (Mor til urolige Hjalte)