Brev:
Af med flasken - 11 mdr.
11. juli 2012
Alder:
11 mdr.
Af med flasken - 11 mdr.
Hej Helen
Vores søn Alexander bliver nu snart 1 år og vi tænker at det er tid til at skære ned på antallet af flasker. Vi følger stadig den plan du lavede til os da han var ca 8 mdr og det har hjulpet meget på søvnen og de mange opvågninger. Alexander spiser rigtig godt af almindelig mad. Hans dag ser således ud:
ca. 6: Vågner
6.30: Får havregrød/øllebrød med most banan og vand af kop
8.30: Tykmælk med havregryn i dagplejen
Derefter sover 1- 1½ time i barnevogn
11.30: Rugbrød, grøntsager osv. (ca 1 stk bondebrød) mælk af kop
150 ml. MME Derefter sover 1½.-2½ timer i barnevogn
15.30: Halv bolle + frugt
17.30: Aftensmad som os+ vand af kop
19.00 Godnatgrød (Havregrød/Øllebrød)
19.30-20: 200 ml. MME
20: Puttes i egen seng og falder hurtig i søvn
00-04: 200 ml. MME
Umiddelbart vil vi gerne af med flasken om natten, da vi ikke mener at han bør være sulten og at det nærmere er en vane, som får ham til at vågne. men hvordan er det mest hensigtsmæssig at fjerne flasken? Normalt sover han bare videre når han får den, men når vi har forsøgt at give sut istedet, skriger han bare indtil han får flasken. Men handler det bare om at stå det igennem i en periode eller? Og hvad tænker du om de andre to flasker? Hvornår skal de mon væk? han vil jo gerne drikke af kop om dagen, så vi kan godt få MME i ham på den måde. Han vil i øvrigt IKKE have vand af kop om natten, det gør ham bare endnu mere hidsig!
Håber at du kan hjælpe os igen. Vi havde rigtig god nytte af dit sidste svar!
Med venlig hilsen
Heidi