Brev:
5 mdr. Dagsrytme
12. juli 2012
Alder:
5 mdr.
5 mdr. Dagsrytme
Hej Helen.
Jeg kunne godt tænke mig dit forslag til min søns rytme. Jeg synes ikke der er ret meget rytme i dagen. I hvert fald kan der være ret stor forskel på ugens dage.
Normalt står vi op på samme nogenlunde samme tid, han bliver vækket ved 7 tiden, hvis han ikke selv er vågnet. Han vaskes og bliver for det meste ammet, med mindre han lige har spist ved ex. 6 tiden. Hvis jeg ammer ham igen, synes jeg han bliver overmæt og gylper og får mange bøvser i klemme, hvilket resulterer i at han sover dårligt.
Han går hurtig kold og puttes ved 8-8.30 tiden i barnevognen. Her sover han på gode dage 2-3 timer og på andre dage kun 1,5 time. Han er typisk kun oppe i to timer max. og puttet når han er træt. Jeg er så småt begyndt med grøntsagsmos, men det er helt nyt. Han sover typisk to gange mere i løbet af dagen og længden varierer og afhænger af hvordan formiddags luren er gået. Hvornår han er klar til aften putning er SÅ forskellig. Men sjældent før20.30
Kan du hjælpe med at få lidt struktur på?
Han er generelt dejlig nem og god til at sove uanset tid og sted. Jeg har ikke fået en ensartet aftenputning, men vil gerne have dette indført. Som det er nu ammes han blot i soveværelse og puttes med sit krammedyr, for så at falde i søvn.
Har du ideer hertil?
Med venlig hilsen
Rikke