Brev:
Sove i sin egen seng - 12 mdr.
17. juli 2012
Alder:
12 mdr.
Sove i sin egen seng - 12 mdr.
Kære Helen
Vores barn nr 3 er præcist 1 år gammelt. I al hans tid har han sovet i vores seng - og bliver ammet i søvn, og bruger i det hele taget mig som sut hele natten. Det gav god mening for mig i starten, han var tryg, og de to andre unger kunne sove uden at blive vækket hele natten. Han sover max 1 time ad gangen, derefter kalder han på mig. Dette varer hele natten.
Det er selvsagt uholdbart. Vi sover dårligt og jeg har ingen muligheder for at være andre steder om aftenen, da han jo skal bruge mig for at falde i søvn.
Hvad pokker stiller jeg op?
Han har sin egen seng hos os, men den er aldrig blevet brugt. Jeg ville egentligt også gerne til at stoppe med at amme, det skal bare være for min drengs bedste.
Jeg købte din seneste bog, men synes ikke at jeg kunne finde noget, der passede på så stor en dreng med så indgroet en vane som jeg har givet ham.
Han har på det seneste fået en del tænder, hvor han ingen mad ville have, kun amning. Han ammes ellers ikke om dagen mere, han spiser ok når han ikke har ondt for tænder.
Mine omgivelser synes selvsagt, at jeg er et pjattehoved og at jeg er for blød, men jeg kan ikke bære, at han bliver ulykkelig.... man skulle tro, at jeg vidste bedre med nr. 3....
Det er efterhånden blevet til en ting, som jeg ikke taler med nogen om, da det er blevet en anelse pinligt og jeg er nok også blevet træt af at være genstand for overbærende smil og drillerier. Derudover kunne det være meget rart at prøve at sove nogenlunde uforstyrret om natten.
Håber meget at du kan hjælpe mig til at få min ellers helt friske og velfungerende dreng til at sove selv i egen seng.
Han startede i institution for 2 måneder siden og trives fint.
Han har aldrig brugt sut og vil ikke have sutteflaske. Han har ikke noget som kunne være en erstatning for mig.
Kærlig hilsen
Susanne