Brev:
Ændret søvn og madrytme
17. juli 2012
Alder:
4 mdr.
Ændret søvn og madrytme
Kære Helen
Jeg har faktisk lidt vanskeligheder med at skulle beskrive hvorfor jeg skriver til dig, da jeg synes det er flere ting. Men kort fortalt så har jeg en datter på nu 4 mdr. Hun har altid været fuldstændig eksemplarisk, græder næsten aldrig, lang lunte, rolig og meget glad. Hendes eneste vanskelig har været at sove i lang tid om dagen, men er glad når hun vågner, så problemet var ikke så stort. Vi har derfor valgt at tage på campingferie i campingvogn som min store dreng elsker. Men det er helt galt. Jeg er temmelig stresset og ved at det kun gør det værre..
Hun vil ikke spise normalt, kun om natten og lige efter søvn er der ingen problemer. Hun græder når jeg ligger hende til ellers, nogle gange kan jeg svøbe hende og så lykkes det. Andre gange må jeg putte hende selvom hun burde have lidt mad. Og så græder hun sig i søvn, nogle gange bare brok og andre gange gråd. Jeg synes det er så hårdt at høre hende græde.. Men hun er meget træt. Normalt kan jeg amme hende i søvn og så sover hun fint på mig. Så det er helt nyt for mig at der skal være "ballade". Jeg bliver bange for om hun får nok, men hun har våde bleer (dog lidt mindre en normalt) og helt normal afførring. Jeg tænker hun er påvirket af at være væk hjemme fra samt at hun udviklingsmæssigt ændre sig og har brug for andet end på at se og sove på mig. Problemet er at jeg ellers har været meget glad og afslappet over hende, men nu kan mærke nervøsiteten komme: får hun nok, har jeg nok, er det sådan fremover osv osv.
Ja jeg har ikke et konkret spørgsmål, er bare lidt stresset og desperat af disse ændringer.
Med venlig hilsen
Louise