Svar: Ekstra væske i sommervarmen
9. august 2004
Alder:
1 mdr.
Hej Marie
Med den alder din datter har er det naturligt at hun melder sig hyppigere, både fordi hun kan have det der hedder appetitspring, men også fordi det, som du skriver, er varmt i øjeblikket. Når hun spiser kortvarrigt og hyppigt, så får hun mere af den tynde vandholdige og dermed tørstslukkende mælk.
Det bedste du kan gøre er derfor at lægge hende til brystet så tit hun ønsker det og jeg synes ikke at du skal begynde at tilbyde hende ekstra vand.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske