Brev:
Svært ved flaske efter skemad
9. august 2012
Alder:
6 mdr.
Svært ved flaske efter skemad
Hej Helen.
Håber du har nydt din ferie.
Vores datter er næsten 6 måneder gammel nu.
Vi er startet op på skemad for en god måneds tid siden, og det går okay. Hun får grød af majsmel med lidt kogt æble på til frokost, og kartoffel/gulerod til aften.
Men efter vi er begyndt at give hende skemad, har vi fået sværre ved at få hende til at tage flaske.
Hun har fået flaske siden hun var 6 uger, så er ikke fordi det er noget nyt.
Hun bliver helt hysterisk hvis vi sidder med hende i armen, og vil kun tage flasken hvis hun ligger selv på sofaen eller i barnevognen. Og så tager hun max 150 ml. af gangen.
Hun virker glad og tilfreds mellem måltiderne, men skal have mad det hyppigere, og forstyrrer også hendes middagslur, da hun vågner og er sulten.
Desuden er hun jo 6 måneder lige om lidt. Skal vi skifte til NAN 2, eller skal vi kombinere med 1'eren stadig?
Ren motorisk, synes jeg hun er godt med. Er begyndt at trække benene op under sig når hun ligger på maven, og trækker sig lidt frem i armene.
Hun triller selv fra ryg til mave, men kan ikke komme fra mave til ryg. Hun triller konstant om på maven og ligger, og bliver så hysterisk fordi hun ikke kan komme tilbage. Og hun triller også om på maven i søvne, og vågner så fordi hun vil tilbage igen.
Jeg har prøvet at få hende til at trille på ryggen, men det lykkes ikke helt.
Jeg har lagt legetøj rundt, så hun evt. ville gribe efter det, jeg har lagt hendes arme helt ind foran hende og har prøvet at hjælpe hende rundt, så hun evt. selv fandt fidusen, men som sagt, uden held.
Er der et trick? Eller skal jeg bare hjælpe hende rundt, og ikke bekymre mig mere om det?
Venlig hilsen
Winnie