Brev:
Står tidligt op efter ammestop
9. august 2012
Alder:
11 mdr.
Står tidligt op efter ammestop
Hej Helen.
Min dreng er nu snart 1 år gammel og jeg er gået i gang med at trappe amningen ned. Han er meget morsyg for tiden og har været det i ca. 2 måneder. Han spiser godt i løbet af dagen og er generelt en glad og frisk dreng.
Jeg ammer ham nu 2 gange i døgnet: lidt over middag og mellem aftensmad og putning. Sidste amning der røg var tidlig morgen - gerne ved 4-5-tiden. De sidste uger op til jeg stoppede dén amning, var det ofte svært at få ham til at sove igen og der kunne nemt gå ½-1 time med det. Jeg håbede at det skulle blive lettere uden amningen.
Nu er jeg så stoppet, og det har resulteret i at han i stedet for at stå op omkring kl. 7 nu står op 5.30, hvor han ikke er til at få til at sove og han er hammersulten, men ikke frisk, så vi lægger ham igen omkring kl. 7-7.30, hvor han så sover til 8-8.30-tiden. Han sover dog ret fint fra 20-5.30 for det meste. Vi har tidligere haft som problem at han vågnede efter mælk hver 2. time)
For det første var vi jo ret glade for at han tidligere først vågnede kl. 7 og ville meget gerne tilbage til den. For det andet har jeg svært ved at få en god dagsrytme til at passe. Han plejer jo at få 2 lure, men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal tælle morgenluren for en lur eller en del af natten. Når han vågner kl. 8 efter den lur bliver han træt igen ved 11.30-12-tiden. Så vågner han kl. 13 og så er der lang tid til kl 20 hvor vi lægger ham.
Hvad skal vi gøre? Putte ham tidligere til natten, prøve at lægge ham hurtigst muligt efter morgengrød eller netop prøve at strække tiden selv om han er klattet eller hvad monstro? :)
Jeg vil iøvrigt også gerne have amningen midt på dagen væk, men han virker utroligt afhængig af den. Skal jeg vente nogle uger til han har vænnet sig til at morgenamningen er væk?
Mange hilsner fra
Stine.