Brev:
Mad
12. august 2012
Alder:
6 mdr.
Mad
Hej Helen :o)
Jeg har nogle spørgsmål omkring mad til min søn.
Har læst at der er nogle fiskearter som babyer ikke må få - men kan ikke blive helt klog på hvilke det er?
Det med de ikke må få mælk i større mængde - hvor meget er det? Må han få vores sovs, lasagne, risengrød hvor der er mælk i?
Hvorfor skal det være sødmælk? Hvis det er pga fedtindholdet, kan man så ikke bare tilsætte lidt ekstra fedt i hans mad (vi bruger nemlig kun minimælk herhjemme - med undtagelse til risengrøden)
Så synes jeg det er svært hvor meget de skal have af grød kontra mælk nu og hvordan/hvornår sætter man den almindelige kost mere og mere op? Og hvad med størrelsen af potionerne? Han siger ikke rigtig selv fra med flasken?
Han er en stor dreng på 71cm og 9 kg
Lige nu ser en normal dag ang mad/søvn sådan ud.
7.00-7.15 - Vågner
7.30 - morgenmad som er enten havregrød (lavet på vand) eller øllebrød - han spiser meget forskelligt ½-1½dl + vand af kop
8.45 - Får nogle gange 150ml mme (kommer an på hvor meget han har spist til morgen
9.00 - sover til formiddag ca. 2 timer
11.00 - får 1dl majs, ris, boghvede eller hirsegrød med lidt frugtmos til + vand af kop
13.00 - 180 ml mme
13.15 - sover til middag ca.2 timer
15-16 - får lidt frugt enten som mos eller selv at gnave i + vand af kop
17.00 - sover nogle gange 30min
17.30 - spiser aftensmad med os. Hvis vi får noget han kan spise fx. ris, grøntsager og (fiske) frikadeller får han det ellers får han kartofler og min. 2 forskellige slags grøntsager som fx gulerod, blomkål, pastinak, broccoli osv. Her spiser han normalt rigtig godt, tror mellem 1½ og 2 dl + vand af kop
19.30-20.00 - får natflaske med 210ml mme derefter sang og så godnat (han sover til næste morgen)
Håber ikke det er for forvirrende, men er i tvivl om hvor godt hans mad er sammensat og størrelse mæssigt.
Hilsen Alice