Brev:
Stoppe med at amme om natten
12. august 2012
Alder:
10 mdr.
Stoppe med at amme om natten
Hej Helen,
Vi har en datter på 10 mdr. som ikke har læret at sove endnu, og da jeg snart starter på arbejde vil det være rigtigt dejligt hvis hun kunne lære det meget snart.
Hun er ellers en meget dejlig og glad lille pige, som trives rigtigt fint, hun har lært at gå med 9 mdr og siden da har hun ikke tid til at sidde stille, det eneste der kniber med er søvn og har mere eller mindre altid været vores problem, dog ikke de første 3 mdr.
Vi har fået anbefalet af vores sundhedsplejske at hun skal stoppe at amme om natten, nu ammer hun 2 til 3 gange, og det er mellem 00-01 og mellem 04-05 og kun få gange kommer der en 3. ammning i mellem. Jeg vil hører din mening om det, tror du at dette vil hjælpe?
Så har hun også fået anbefalet at vi flytter hende i hendes værelse da det kan være at vi forstyrrer hinanden i løbet af natten, og vi kunne rigtigt god tænke os at hun sov i sit værelse. Hvordan gør vi denne overgang så let som mulig for hende?
Og den sidste ting som hun anbefaler er at hun skal falde i søvn i hendes seng, lige nu falder hun i søvn i vores seng, hvor jeg ammer hende og så får hun sutten og ligger og roder lidt i sengen og så falder i søvn og hvis ikke så nusser jeg hende lidt på ryggen og så sover hun, og så flytter jeg hende over i hendes seng. Hun anbefaler se til metoden. Hvordan gør vi det, jeg er rigtigt dårlig til at høre hende græde og er bange for at hun føler sig forladt og ikke elsket.... :(
Hun starter i vuggestue i september og derfor vil vi meget gerne have alt dette overstået så hun ikke føler at alle forandringer kommer på en gang.
Kunne du hjælpe os med alt det, og evt. lave en dagsplan?
Kærlig hilsen fra
Idas mor