Svar: Flytur med modermælkserstatning
11. august 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Pia
Det bedste du umiddelbart kan gøre er at koge vand hjemmefra og have det i en termokande, eller i en flaske, som du så har i en termotaske. Når din søn så skal have en flaske putter du pulveret i, ryster og giver ham det.
Det er naturligvis begrænset, hvor lang tid vandet kan holde sig varmt, men mon ikke hvis du starter med kogende vand, at det så når til den rette temperatur, hvis du skal give ham en flaske først på turen eller i ventetiden i lufthavnen.
Resten af turen må det være muligt at købe vand på flaske, som personalet kan koge for dig. De koger jo også vand til te osv.
En anden mulighed er at du køber færdig erstatning på brik (hvis du kan få det i Kina), som du så har i tasken og som personalet burde kunne hjælpe dig med at varme.
Du kan evt. kontakte flyselskabet og høre hvilken mulighed der er for at få varmt vand eller få varmet mælk til en baby i flyet.
Rigtig god rejse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske