Brev:
Godt i gang med skemaden
15. august 2012
Alder:
6 mdr.
Godt i gang med skemaden
Kære Helen
Det gaar efterhaanden godt med ske maden til Andreas. Det var nødvendigt at holde en pause, og derefter er det gaaet fremad.. Nu har jeg bare lige brug for et par retningslinier :-)
Andreas bliver som regel ammet ved 5-6 tiden, derefter faar han grød med frugtmos max 1/2 dl kl. 7.30-8.00, og bliver ammet ca. kl. 9.00. Derefter formiddagslur, herefter faar han grøntsagsmos omkring kl. 11.00-11.30, jeg har blendet hakket kød, men han vil ikke have det, spytter det ud, har svært ved at synke det. Skal jeg vente med kød eller...?
Bliver lagt til lur igen kl. 13.00. Bliver ammet ved 15-16 tiden. Tager en powernap ved 17 tiden. Spiser aftensmad, grøntsagsmos ved 18 tiden. Bliver ammet kl. 19 og igen inden han bliver lagt i seng ca. kl. 20.
Dernæst vaagner han og bliver ammet kl. ca. 24, 03, og 05 og eventuelt kl. 6 igen, og kan nogen gange sove til kl. 7.
Naar han faar grøntsagsmos er det højst tre isterningebakke "kuber", hvis du forstaar..?
Kan advokado udgøre et maaltid, det er jo ikke muligt at blande fedtstof og mælk i advokado?
Jeg har faaet anbefalet af flere at give en flaske majsvælling inden han skal sove, da det faar ham til at sove godt :). Kan du anbefale det?
Jeg mener stadig, at jeg er i stand til at amme og at jeg har mælk nok. Jeg kan dog mærke, at han bliver let ukoncentreret og har svært ved at amme "ordentligt", han ammer ogsaa i forholdsvis kort tid, maaske 5 min, er det normalt?
Et sidste sidespringsspørgsmaal :). Naar Andreas falder i søvn i sin seng om aftenen mosler han noget rundt :). Vi finder ham ofte paa tværs af sengen eller med hovedet i fodenden og nogen gange falder han i søvn paa maven. Maa han godt sove paa maven nu? Jeg vender ham dog altid om paa ryggen igen, skal jeg gøre det? Kan forresten ogsaa sove paa siden nu :-).
Ser frem til dit svar :-)
Med venlig hilsen
Lotte