Brev:
Godt i gang med grød efter sygdom
15. august 2012
Alder:
5 mdr.
Godt i gang med grød efter sygdom
Kære Helen
Min søn bliver 5 mdr den 26. August. Vi var startet op med grød meget kort, men så blev han indlagt med nyrebækkenbetændelse. Lige nu er han fortsat på antibiotika herhjemme og jeg har besluttet at vente med grød til vi er helt ovre dette, da hans mave er ret medtaget. Hvordan kommer jeg bedst igang igen ovenpå sådan en tur?
Lige nu er vi ved at finde roen og en fast rytme herhjemme igen, men det kræver lidt arbejde. Umiddelbart er hans rytme således lige nu
06.30 vågner får flaske
8.30-9.00 får flaske og puttes til lur, hvor han sover 1 1/2-2 timer
11.30-12 får flaske/her ville jeg nok starte med grød
13.30 ca får flaske og puttes til lur. Sover her meget uroligt. Skal hjælpes tilsat sove videre. Tager ca 1 1/2 time
16.00 får lidt flaske. ...
...
17.00 får flaske og puttes til kort lur på ca 30-45 min
19.00-19.30 får flaske og puttes til natten.
22-23 tiden: får drømmeflaske
02.30 ca vågner nogle gange og får flaske sover til morgen
Får han for mange flasker, synes han klatpapiret meget....?
Han har skreget meget den sidste uge pga mavesmerter og påvirkning af indlæggelsen, skriger ellers aldrig. I dag er han så blevet meget hæs. Der er ingen feber, snot, hoste ell andre tegn på sygdom og jeg tænker det kan være af at skrige. Vi skal på sygehuset i morgen så spørger til det der, men har du oplevet at man kan få en hæs baby af at skrige?
Ellers er han frisk og ovenpå igen. Jeg vil dog gerne starte op på skemad på den bedst mulige måde. På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
en bekymret mor