Brev:
De skønne sovevaner savnes
15. august 2012
Alder:
2 år, 6 mdr.
De skønne sovevaner savnes
Hej Helen.
Først en stor tak for dine gode bøger, som til tider har været en bibel i vores hjem. Dine fremgangsmåder har Altid virket på vores datter og vi er kommet igennem "problemstillingen" med tålmodighed og godt humør, trodsalt, det skal du have en stor tak for. :o)
Jeg sidder pt magtesløs og alle råd er opbrugt og der er stadig ingen forbedring i vores aftener herhjemme.
Prinsessen er 2 år og 6 mdr. (Fra feb.2010), Kort fortalt:
Hun startede ud med kolik fra 4 uger til ca 2,5 md. og derefter indlagt med Adenovirus i tre uger da hun var 2,5 md. Herefter har vi haft en meget svækket pige ca. hver 14. dag af en uges varrighed af sygdom i to år. Siden maj i år har hun været sygdomsfri og kommet i juniorseng og skiftet dagpleje i juni.. puha stakkels lille liv. I dagplejen går det rigtig godt og hun trives og savnede dem alle i sin sommerferie. Derovre sover hun alt fra 1 time til 2.
Her skal jeg lige tilføje at hun har et fantastisk godt sprog og mange spørgsmål ;o)
- Her efter sommerferie dvs. de sidste 3 uger har vi haft en pige som står ud af sengen hver 10.min fra kl.19 - 21.30.
Hun bliver hvergang fulgt tilbage uden snak og svar på div. spørgsmål hun kan have. Eller pludselig har hun en reft eller noget helt andet. Hvis jeg svarer hende så starter en ny snak op også tager det dobbelt så lang tid, for hende at falde til ro...
Vi sætter tydelige grænser for hende, men hun er bedøvende ligeglad lige for tiden og gør som lysterne fortæller hende..
Vi har en rytme som de fleste familie, aftensmad, lidt leg, bad, kl.19 putning med 1 historie og lidt snak om dagens forløb, derefter kl. ca 19.15 godnat og sov godt, kys og kram. (generelt meget krammene og nærværende familie)
Skal jeg korte lidt af middagsluren, eller skal der indføres natmad igen eller har alderen en separationsfase? Eller kræver det egentlig bare ekstra nærvær ved aftenstid? Åhh og mine spørgsmål er mange ;o)
Håber du kan hjælpe os.
Kærlig hilsen
Moren der Ikke giver op ;o)