Brev:
Vil ikke tage flasken
16. august 2012
Alder:
2 mdr.
Vil ikke tage flasken
Kære Helen
Tak for en rigtig god brevkasse.
Jeg blev mor til en skøn lillebror den 2/6-12 – en rigtig basse ved fødslen på 4280 gram og 54 cm.
Han er indtil nu blevet ammet 100 % og det går rigtig fint. Nu da han er knap 11 uger vejer han 5800 gram og er 61 cm. Han trives og virker glad og tilfreds.
Jeg har ikke forestillet mig at skulle amme i ret meget mere end 4 måneder og har et par gange forsøgt at give ham en flaske med modermælkserstatning, men han vil under ingen omstændigheder drikke det. Han bliver sur og græder højlydt og spytter sutten på flasken ud. Det er som om han ikke bryder sig om smagen af det han får. Jeg har nemlig også malket ud et par gange, og det drikker han fint af flasken.
Jeg giver ham NAN HA 1, men tænker om der måske er forskel på smagen, og om jeg evt. skal forsøge med noget andet?
Jeg ved godt, at jeg ikke skal tage sorgerne på forskud, men jeg kan da helt frygte, at han ikke vil spise grød og mos, når den tid kommer. Jeg har ikke noget imod at fortsætte amningen, men hvad gør jeg så, når han er 4 måneder og han stadig ikke vil tage flasken? Måske har du nogle gode råd til, hvordan jeg vænner ham til den nye smag?
Jeg har forestillet mig at trappe ned med amningen, således at han ved 4-5 måneders alderen helt er ophørt med at blive ammet. Men hvor længe kan jeg forvente at have mælk? Har du evt. nogle gode råd til, hvordan jeg bedst kan gøre det?
Håber du forstår mine spørgsmål og kan hjælpe mig lidt på vej.
Med venlig hilsen
Den glade mor til 2