Brev:
Lange og intense skrigeture om aftenen - vol. 2
17. august 2012
Alder:
4 mdr.
Lange og intense skrigeture om aftenen - vol. 2
Hej igen Helen,
Jeg har lidt tilføjelser til det brev, vi sendte tidligere i dag, som måske kan have betydning for dit svar. Du er velkommen til at flette det hele sammen til et brev...
Jeg har en smule på fornemmelsen af vores dreng kunne være et såkaldt sensitivt barn. Hans voldsomme aktivitet kombineret med den måde, han suger alt til sig, og hans reaktion om aftenen lader til at være nogle af symptomerne på dette. Han kan ikke sige fra over for stimuli, og jo mere træt han bliver, jo mere spjætter han. Det er derfor, han bliver puttet med en klud over hovedet, for at lukke af for det visuelle.
Dérudover har jeg oplevet i mødregruppen at han bliver meget ked af det når de andre børn græder, og han reagerer også ofte med gråd ved pludselige lyde eller oplevelser. For eksempel reagerede han kraftigt den anden dag, da jeg tændte hårtørreren og pustede ham en smule i hovedet med den (naturligvis kun ment som en legende oplevelse for ham, men det var ikke en succes!)
Da han var helt spæd ville han overhovedet ikke bæres, kun over skulderen som når han blev bøvset. Derudover lavede han flitsbue i vores arme, så vi brugte derfor meget at sidde med ham på vores lår, så vi havde øjenkontakt med ham i stedet.
Vi har læst din bog om børn og søvn (hvilket jeg i øvrigt ville ønske, jeg havde gjort inden han blev født!), og jeg synes, vi har forsøgt alt. Hvis 'bare' det var mangel på tryghed burde det vel hjælpe at vi tager ham op og vugger ham? I hvert fald har det heller ingen effekt. Det er som om han lige skal ramme det røde felt for at blive nulstillet og kunne falde til ro. Og det undrer os, når nu han så let falder i søvn om dagen!
Vi glæder os til at høre din mening!
Med venlig hilsen
De to trætte forældre