Brev:
Skemad og hård mave
20. august 2012
Alder:
6 mdr.
Skemad og hård mave
Kære Helen
Nu skrev jeg lige til dig for kort tid siden, at det gik saa fint med skemaden..-) Men det er saa gaaet lidt ned af bakke nu.
Kort efter at vi kom paa tre maaltider om dagen, fik Andreas haard mave og ingen appetit. Jeg begyndte, at give sveskemos, hvilket har hjulpet, og jeg syntes, at der er fint gang i maven igen. Men appetiten er dog ikke kommet igen. Jeg har forsøgt at give lidt mindre portioner og at variere lidt mere, men det syntes ikke at have hjulpet. Det som han helst vil have er frugt, fordi det formentlig er mere sødt. Men selv om jeg putter frugtmos paa grøden, saa er han heller ikke rigtig interesseret i den mere.
Jeg vil gerne give frugt og andet mad til ham i haanden, saa det bliver mere "spændende", men mangler lidt idééer og er ogsaa bange for at give ham noget, som han kan faa galt i halsen. Kan han sidde med et stykke af et æble f.eks. eller gulerod, som er haarde eller skal det være mere bløde grøntsager som f.eks. agurk....?
Naar han ikke har ville spise sin mad, har jeg ammet i stedet, men har dog ventet med at amme ca. en time efter. Skal jeg amme naar han ikke vil spise?
Jeg vil gerne gøre alt for at undgaa at faa ét mere kræsent barn :-)!! og var saa glad da det gik fint, men nu er jeg bange for at han begynder at ligne sin storebror...:()
Har købt din bog om søvn og kan godt se at jeg vist ogsaa bliver nød til at købe din bog om mad :-)
Paa forhaand tusind tak for dine dejlige raad.
Med venlig hilsen
Lotte