Brev:
Søvn
21. august 2012
Alder:
2 år, 7 mdr.
Søvn
Hej Helen.
Tak for dit svar til vores tidligere henvendelse! Vi har nu et andet spørgsmål eller måske mere en søgning på bekræftigelse.
Vi har alle dage siddet hos vores datter når hun skulle sove og det har som sådan ikke være til gene men hun er nu 2.5 og vi tænker at det kunne være rart at kunne sige godnat og så gå ud af hendes værelse.
Vi har i den forbindelse læst i din udemærket bog hvordan og hvorledes at det skulle gøres. Vi støder bare på en - synes vi - ret stor udfordring.
Man skal gå til sit barn når det bliver ked af det... hvad gør man når barnet skriger sine lungers fulde kraft lige så snart man rejser sig fra sengen? Og ikke vil stoppe igen? Vi når aldrig dertil at kunne berolige og fortælle at vi er lige udenfor og at der ingenting er at være bange for, vi er her så du kan høre os osv. for vi kan ikke overdøve hendes gråd. Hun er så ulykkelig - virkelig ulykkelig! og vi kan høre på hendes gråd at hun er bange og det ikke bare er "jeg vil ikke det her og nu er jeg sur gråd"
Det skal siges at når mormor passer er der ingen problemer. Mormor siger godnat, vi ses i morgen og så lægger vores datter sig til at sove.
Jeg tænker at vi skal være mere standhaftige, men jeg kan ikke bære at hun er helt opkogt af gråd og ligger og hikster sig selv i søvn når vi endelig bliver siddende i hendes fodende af sengen og min mand man kan slet slet ikke holde til det.
Er det bare os som simpelthen er for blødsøde? Eller er det bare ikke nu vi skal forsøge os og kan det være lettere for hende at forstå når hun bliver lidt ældre?
Det skal siges at hun er ikke syg, har ikke problemer med ørene eller lign. Der er ikke sket noget nyt i hendes liv så vi kan ikke se at det er det der skulle spænde ben. og vi har samme putteritual hver aften og går snakket om dagen der er gået osv. og vores putte ritual er ikke mere end 15 min langt inkl. tandbørstning, nattøj osv.
Tak på forhånd:-)
SMO