Brev:
Putte til natten - 4 mdr.
23. august 2012
Alder:
4 mdr.
Putte til natten - 4 mdr.
Hej igen,
Min dreng på 4½ måned har indtil nu været sådan rimelig nem at putte til natten.
Vi har et fast putteritual der ser sådan ud:
Hjalte får nattøj på, og vi små snakker lidt. Herefter går vi i soveværelset, hvor den samme melodi afspilles hver aften. Her får han sit sutteflaske, vi siger godnat og sov godt. Og ligger ham så i sin vugge. Nogle gange skal han lige ha sutten en ekstra gang, men ellers ligger han sig pænt til at sove.
Men nu er det lige pludselig blevet en hel kamp. Lige så snart man går ind i soveværelset med ham begynder han at græde. Han vil ikke ha' flaske eller noget som helst, og får ofte kørt sig selv så meget op at han græder helt hysterisk. Han går derefter omkuld, uden at få mad eller noget. Hvilket helt tydeligt påvirker nattesøvnen i en virkelig uheldig retning. Han vågner derefter rigtig tit og vil ha' mad.
Vores dagsrytme ser nogenlunde sådan her ud:
6-7: Står op. Skiftes, leger, får flaske
8-10: Sover lur
10-12: Får mos, skiftes, leger, snakker, får flaske
12-13: Sover lur
13-15: Får flaske, skiftes, leger, snakker, får flaske igen
15-17: Sover lur
17-19.30: Får flaske, leget, snakker, skiftes mv.
19.30 forsøger at putte Hjalte i seng. Han sover som regel først ved 20.30 tiden og vågner 3-4 gange om natten.
Varrigheden af lurerne i løbet af dagen varierer, men ellers ser det nogenlunde sådan ud.
Er der noget vi kan gøre anderledes - eller er den en periode som går over igen? Det er efterhånden ved at være lidt træls.
Kærlig Hilsen
Mie