Brev:
Vågner for tidligt
2. september 2012
Alder:
15 mdr.
Vågner for tidligt
Kære Helen.
Tusind tak for dit empatiske og gode svar vedr. vores hårde start. Jeg er stadig ved at tage mig sammen til at tage tyren ved hornene og gå til min læge og bede om, at komme lidt videre med det.
Nu er der dukket noget op, jeg gerne vil have dine tanker omkring. Min datter er en glad og aktiv pige. Hun blev ammet indtil hun var 13 mdr., og var nem at afvænne. Hendes appetit blev derefter meget større, hvilket ikke gjorde noget.
Hun sover inde hos os, og det synes vi, der fungerer fint. Siden hun var 8 mdr., er hun stået op kl. 6.00. Her den sidste tid, er hun vågnet allerede 4.45-5-00-5-15. Hun stiller sig op i sengen og griner, snakker, leger og virker rigtig frisk. Men ikke mere end en halv time. Så virker hun træt igen. Dog han hun på ingen måde puttes. Hvis det lykkes, at putte hende om formiddagen, så vil hun ikke sove om eftermiddagen.
Hun er rigtig pylret, når hun kommer hjem fra dagpleje, og kl. 18.30 er hun mere end klar til at sove. Til middag sover hun mellem 1½ og 2½ time. For det meste 1 time og 45 min. Hun trives rigtig fint i sin dagpleje.
For os at se, skal hun helst sove 11 timer om natten, og mindst 2 timer om dagen, før hun er rigtig frisk. Men sådan er det sjældent. Vi troede måske, at det bare var i en periode, for hun har fået 4 kindtænder på 4 uger. Parvis. Men det er som om hun er i søvnunderskud.
Om natten sover hun fint og roligt. Hun vågner en enkelt gang og skal have en tår vand.
Med venlig hilsen
En mor.