Brev:
Spisevaner
11. september 2012
Alder:
6 mdr.
Spisevaner
Kære Helen
Jeg har før spurgt dig til råds, og har nu brug for at få dine råd og vejledning igen. Denne gang handler det om amning og skemad. Vores dreng er nu 5½ måned. Han er begyndt på skemad, og får nu 2 gange i døgnet.
Vores egen sundhedsplejerske har anbefalet os at begynde på det 3. måltid skemad, når han bliver 6 måneder. Dette måltid foreslår hun skal være inden han puttes til formiddagslur, da han sover hele natten. Mit spørgsmål går nu på, hvordan jeg også sikrer mig at han får den mælk han skal have. Lige nu ammes han ca. 5 - 6 gange i døgnet, vores dagsrytme ser nogenlunde således ud:
Står op mellem 6.30 - 7.00 og ammes.
Puttes til formiddagslur kl. 8.30-9-00, ammes inden da. Sover 1½ - 2 timer
Når han kommer op fra formiddagslur får han grød m frugtmos
Puttes til eftermiddagslur omkring 13.30 - 14.00. Ammes inden. Sover 1½ - 2 timer.
Sen eftermiddag - ammes
kl. 17.00-17.30 får kartoffel/grøntsagsmos
kl. 18.30-19.00 ammes
kl. 19.45 ammes og puttes til nat. Sover da helt indtil næste morgen kl. 6.30
Mit konkrete spørgsmål er nu om han får den mælk han skal have? Og hvad så når han går over på flere skemåltider?
Har du et forslag til en dagsryme?
Med venlig hilsen
Rikke