Brev:
Hvordan sikrer jeg ham væske nok?
12. september 2012
Alder:
9 mdr.
Hvordan sikrer jeg ham væske nok?
Hej igen,
Tusind tak for dit sidste svar til mig mht at Victor afviser brystet. Aftenamningen har vi stadig gang i, den bliver dog mere og mere rodet, synes ikke det føles som om jeg har særlig meget mælk, men altså, Victor virker glad og tilfreds og falder i søvn og sover som han plejer - så længe suttekluden er der ! ;)
Men jeg vil jo gerne sikre ham væske nok nu hvor amningen kun er en lille brøkdel af hans væskeindtag, men synes at jeg får sværere ved at lokke noget i ham.
Til måltiderne går det okay, og han drikker gerne 1/2-3/4 dele vand eller mælk af kop, men efter at vejret er skiftet og at det ikke er så varmt mere, har han ikke lyst til at drikke i mellem måltiderne, f.eks når vi er ude at gå tur. Før i tiden drak han vand af flaske når vi var på tur, tumlede rundt på gulvet osv. Så gad han ikke det, så gav ham af en ny kop i smart farve, og det er også kun interessant de første par gange.
Kan han selv regulere sit væskeindtag ? Og sige nej tak, fordi han rent faktisk ikke mangler væske ? Tilbyder ham koppen meget, da han kravler rundt og tænker at det må da kræve lidt vand ;)
Har fået af vide at man kan se på fontanellen om de mangler væske ? Eller var det kun som spædbarn man kunne gå ud fra det ?
Hans bleer er ikke så våde mere, og han kan gå lidt længere tid, før den trænger til at blive skiftet. Men han tisser da stadig og det er stadig klart i farven.
Hvor meget væske bør jeg få i ham? Og hvad med maden han spiser, regner man den væske med i regnskabet, ligesom med kalken?
Med venlig hilsen
Victor's mor :)