Brev:
I gang med rigtig mad, hvordan?
12. september 2012
Alder:
7 mdr.
I gang med rigtig mad, hvordan?
Hej Helen
Tusind tak for dit svar vedrørende "kom igang med skemad"... Det er altid en fornøjelse at få gode input fra dig:0))) Jeg har lige et par spørgsmål til dit svar...
1. Du skriver, at vi gerne må give han agurk, frugt eller lignende i hænderne. Men det er som om, at han synes det er rigtig ulækkert, da han får opkastfornemmelser - også selv om han ikke ved, hvad det er eller har haft det op til munden. Har du hørt om det før?
2. Vi må genre give ham "rigtig" mad. Skal vi blende det? Han nægter at spise noget med klumper i... Jeg tænker bare, at hvis vi blender det, får han ikke fornemmelsen af at spise det samme som os. Hvis vi ikke blender det, skal vi så acceptere, at han muligvis kun spiser et par skeer?
3. Jeg laver stort set al mad fra bunden til ham. Det eneste jeg giver, som færdig mad er fuldkornsgrød, når vi er i byen eller lign... Og jeg har prøvet at lave havregrød, hvor det er blendet, ikke blendet, smulret inden det blev lavet, så det ikke er så groft... Men han nægter at spise det. Hvad gør jeg?
4. Du er kommet med et forslag til, hvornår han skal have flasker, det er bare super dejligt. Men, vi har en dreng, der har arvet storebrors sovevaner. Det vil sige, at han godt kan vågne mellem kl. 4 og kl. 5... I langtid fik han en flaske ved midnatstid, og det betyder, at han vågner på det tidspunkt, og nogle gange vækker storebror (der er begyndt at sove lidt længere)... Derfor valgte jeg at lade ham sove til han selv vågner omkring kl. 3 - hvilket ofte gør, at han kan sove til kl. 5.30 / kl. 6... Vi er jo så bange for, at vi får 3 år mere, hvor vi skal op mellem kl. 4 og kl. 5...
Jeg er virkelig frustreret, da vi har haft endnu en dag, hvor han ikke har gidet at spise...
Endnu engang tusind tak for dit svar. Jeg vil skynde mig at købe din bog:0)
Mange hilsner
Mette