Brev:
Drikker han nok?
13. september 2012
Alder:
13 mdr.
Drikker han nok?
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar. Nicholas er nu startet i vuggestue, og det går indtil videre rigtig fint. Jeg har imidlertid brug for lidt uddybelse ang. hans indtag af væske. Han er rigtig glad for sødmælk og faktisk også vand, men jeg er bekymret for, om han drikker nok væske i løbet af dagen, og især om han får nok mælk.
Jeg havde ikke lyst til at introducere en flaske, men nu er jeg alligevel i tvivl, da han sagtens kan drikke en stor flaske mælk, men kun et par tåre af en kop, og derfor ikke får ligeså meget ind. Jeg har prøvet flere forskellige slags kopper, men det er omtrent det samme. I din bog kan jeg se, at han burde få mellem 350-500 ml mælk om dagen, og det får han ikke med mindre han får en flaske, også selvom jeg tæller yoghurt og ost med, som han også får hver dag. Jeg kan se, at han ikke har lige så mange våde bleer, som da han blev ammet, men det er måske naturligt?
Det var min plan at blive ved med at amme ham et stykke tid endnu, men for knap en uge siden mistede han helt interessen. Han suttede lidt men skubbede mig så væk. Jeg tror ikke der var særlig meget mælk tilbage, og det var vist mere frustrerende end hyggeligt for ham. Nu putter og nusser vi i stedet imens jeg synger en godnatsang, og han virker ikke som om han savner det. Det er vist mere trist for mig end ham!
Jeg har nok bare brug for at høre, hvor meget han burde drikke i løbet af dagen, og hvordan jeg bærer mig ad med det!
På forhånd tak :)
Hilsen Hannah