Brev:
Afviser sin mor i forbindelse med søvn
13. september 2012
Alder:
13 mdr.
Afviser sin mor i forbindelse med søvn
Hej Helen,
Min datter på 13 måneder har de sidste uger været meget afvisende over for mig - det er kun hendes far som duer! (Jeg er startet på arbejde igen for en lille måneds tid siden). Når han putter hende, lægger hun sig til at sove uden postyr. Når jeg putter, er det frem og tilbage i op til en time. Hun er ikke ked, stiller sig bare op i sengen, kalder og kan ikke finde ud af at lægge sig ned igen.
Jeg må ikke give hende gaflen når vi spiser, hun roder rundt på puslebordet når hun skiftes, jeg må ikke børste hendes tænder, hun vil ikke sige hej, når jeg kommer hjem fra arbejde osv.
Er det normalt at man får en sådan reaktion på et tidspunkt?
Ift. at falde i søvn frustrerer det mig så meget at vi skal "kæmpe" hver gang jeg putter. Hun har samme putteritual med aftensmad, tandbørstning, nattøj på, læse bøger og geare helt ned og min mand og jeg har set hinanden putte og der er ingen forskel i hvordan vi gør, så hvorfor søren reagerer hun så anderledes over for mig?
Er det mon den rette taknik med at gå frem og tilbage og lægge hende ned? Jeg snakker ikke til hende udover jeg nogle gange siger "nu skal du putte dig". Går så ud med det samme igen. Hun rejser sig MED DET SAMME IGEN! Jeg har også prøvet at blive siddende ved hendes seng og lade hende vide jeg er er der, uden at røre ved hende, jeg har prøvet at give hende ro ved at have min hånd på hende, jeg har prøvet at være i rummet uden for synsfelt, jeg har prøvet at larme i stuen lige ved siden af hendes værelse, jeg har prøvet at være musestille..... føler jeg har prøvet alt. Været søde-mor, sure-mor, tavse-mor, snakke-mor osv og lige meget hjælper.
Håber du har en god ide til hvad næste skridt kan være for det tager på kræfterne med det putteri-show... (og så kan jeg nok ikke sige mig fri for at være lidt jaloux over at min mand bare putter, siger godnat, går ud af rummet og vupti...søvn!)
Tak for skøn brevkasse
Med venlig hilsen
den frustrerede mor